راه های مراقبت از پوست و مو

پی آر پی PRP - مزوتراپی - بوتاکس - تزریق ژل - هایفوتراپی - میکرونیدلینگ - لیفت با نخ - لیزر موهای زائد - برداشتن خال - دکتر کاظم محقق 44219771-021

راه های مراقبت از پوست و مو

پی آر پی PRP - مزوتراپی - بوتاکس - تزریق ژل - هایفوتراپی - میکرونیدلینگ - لیفت با نخ - لیزر موهای زائد - برداشتن خال - دکتر کاظم محقق 44219771-021

شامپویی طبیعی و عالی برای موها


 


 مواد لازم:

 

 ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون غیر کارخانه ای

 ۱ عدد تخم‌مرغ محلی

 ۱ قاشق غذاخوری آب لیموخانگی

 ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب خانگی

 

 طرز تهیه:

 

همه ی مواد را در داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که کاملا با همدیگر مخلوط شوند، به کار هم‌زدن ادامه دهید.

 

ترکیب نهایی یک شوینده قوی است. چون از مواد طبیعی و بدون نگهدارنده استفاده کرده‌اید، نمی‌توانید این شامپو را مدت زیادی نگه دارید. تنها نقطه ضعف استفاده از این شامپو این است که برای هربار شستشو نیاز به تهیه آن دارید.

 

شاید درخشش و سلامت موهایتان بعد از اولین استفاده شما را قانع کند که صرف چند دقیقه زمان، ارزش استفاده از این شامپوی طبیعی را دارد.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

عوامل خارجی خشکی پوست


 

۱-آب و هوای سرد و خشک

۲-تماس بلندمدت با نور خورشید بدون پوشش ضدآفتاب

۳-شستشوی بیش از حد پوست به ویژه با آب داغ و صابون های قلیایی

۴-عدم مصرف کافی آب و سبزیجات و میوه جات

۵-مصرف الکل و دخانیات

۶-خواب ناکافی

۷-مصرف بلندمدت برخی داروها مثل آنتی هیستامین

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺩﻭﺭ ﭼﺸﻢ


 

 ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ:

ﺑﻪ ﺩﺍﻧﻪ: 2 ﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ ﭘﺮ

ﺁﺏ: 200 ﺳﯽ ﺳﯽ

ﻋﺮﻕ ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ: 50 ﺳﯽ ﺳﯽ

 ﻃﺮﺯ ﺗﻬﯿﻪ:

ﺑﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ 5 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺳﭙﺲ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﯾﻊ ﻟﺰﺝ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺻﺎﻓﯽ ﻋﺒﻮﺭ ﺩﻫﯿﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﺮﺩ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﻕ ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺩﺭﺩﺍﺭ ﺗﯿﺮﻩ ﺍﯼ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪ. ﺍﯾﻦ ﺗﻮﻧﯿﮏ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻼﯾﻢ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺟﻬﺖ ﺗﻤﯿﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺣﺴﺎﺱ ﺣﺘﯽ ﺩﻭﺭ ﭼﺸﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ. ﭘﻒ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﺩﻭﺭ ﭼﺸﻢ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺑﺨﺸﯿﺪ. ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﻬﺖ ﺭﻓﻊ ﺧﻄﻮﻁ ﺭﯾﺰ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

کرم طبیعی روشن‌ کننده پوست دست


 

اگر می‌خواهید یک کرم روشن کننده پوست دست تهیه کنید که در عین روشن کردن پوست لایه‌برداری مناسبی از پوست دست‌هایتان داشته باشید می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه منزلتان تهیه کنید. برای تهیه این کرم کافی است سفیده 2 عدد تخم ‌مرغ را از زرده آن جدا کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. سپس 3 تا 4 قاشق عسل و یک قاشق چای خوری لیمو به این ترکیب اضافه کنید و در نهایت پودر ریز شده نمک دریا را به آن بیفزایید و آن را به خوبی هم بزنید. این کرم خیلی ساده تهیه می‌شود اما از آنجا که برای تهیه آن از تخم‌مرغ استفاده شده خیلی زود خراب می‌شود. پس باید از آن در یخچال مراقبت کرد. برای استفاده از این کرم کافی است مقداری از آن را روی پوست دست بمالید و با کمک سرانگشتان پوست دست را به خوبی ماساژ دهید. بهتر است بعد از ماساژ دست‌ها اجازه دهید این کرم به مدت 15 تا 20 دقیقه روی دست‌های‌تان بماند.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

روش بخور دادن پوست


 


   باید درظرف ابجوش سبزیهای تازه ومعطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری.... را داخل آب بریزید.پوست صورت خودرا بشویید و سپس یک حوله روی سرخود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه  بخور دهید تا صورتتان عرق کند. باعرق کردن باعث شادابی پوست خود شوید.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

چهار ماده طبیعی برای پاک کردن جای جوش


 


جای جوش یکی از مشکلات آزاردهنده برای بسیاری از افراد است ولی می توانید به راحتی و بدون هزینه زیاد با چند ماده گیاهی آن را پاک کرده و بهبود دهید و صورتی صاف و عاری از جای آکنه داشته باشید:

 

 روغن لوندر (اسطوخودوس(:

کارشناسان اثبات کرده اند که برخی روغن های ضروری می تواند به عنوان درمان بیشتر آکنه ها و پاک کردن جای آکنه عمل کند، به خصوص روغن لوندر نتیجه بهتری حاصل می کند. چند قطره روغن لوندر را با چند قطره آب خالص مخلوط کرده و با یک پنبه از آن استفاده کنید. لازم نیست آن را بشویید، می توانید تمام شب آن را روی صورت نگاه دارید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

 

 عسل:

عسل یکی از بهترین مواد برای مراقبت از پوست و درمان آکنه است چرا که عسل خاصیت ضد التهابی پوست و پاک کنندگی دارد. می توانید از عسل به عنوان یک سلاح مرموز برای پاک کردن پوست و همچنین پاک کردن رد های جوش بر روی صورت استفاده کنید. از یک پنبه برای زدن عسل خالص به جای جوش ها به مدت 10 الی 15 دقیقه استفاده کرده و سپس با آب ولرم بشویید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.

 

 چای سبز:

داروهای طبیعی می تواند به درمان التهاب های پوست بر اثر استفاده از مواد آرایشی کمک کند. می توانید از چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوستی نرم و عاری از لک استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید جوشاندن یک قوری چای سبز است و بگذارید خنک شده و سپس با یک گلوله پنبه به روی ناحیه لک دار بر اثر جای جوش بزنید ، نیازی به آبکشی نیست و می توانید آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از این روش استفاده کنید.

 

 آب خیار:

ماسک های صورت با خیار یک روش مراقب از پوست است که به طور وسیعی از این روش استفاده می شود. برای درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک و حفظ رطوبت پوست می توان از ماسک خیار استفاده کرد. برای آنکه جای جوش را از پوست پاک کنید ، باید آب تازه خیار را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست بزنید. این کار را روزانه انجام دهید و سپس با آب سرد صورت را بشویید تا منافذ باز بسته شوند.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

نقش حرکات صورت در چین و چروک پوست

 

 

علاوه بر ژنتیک و سن و سال، برخی حرکات تکرای صورت نیز نقش مهمی در چروکیده به نظر رسیدن پوست دارند. حرکاتی مثل چین انداختن ابروها، اخم کردن، بالا انداختن ابروها و چین انداختن پیشانی، عمیق خندیدن، بالا بردن گوشه لب و هر گونه حالت و حرکت عضلات صورت که به هنگام تعجب، عصبانیت، سوال کردن و مواقع دیگر بروز می‌کند، باعث می‌شود چین و چروک‌ها شکل بگیرند و هر کدام در جایگاه خود مستقر شوند. معمولاً بهترین راه درمان این چروک‌های عمیق پوستی، تزریق بوتاکس است. شاید عادت به انجام این حرکات داشته باشید، ولی هنوز از چروک‌های عمیق روی چهره‌تان خبری نباشد. در واقع بروز این نوع از چین و چروک‌ها چند سال طول می‌کشد و شما فرصت کافی دارید که عادت خود را تغییر دهید و یا اینکه با نوشیدن آب بیشتر، پوستتان را شاداب نگه دارید.


کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


ماسکی فوق العاده برای جوانسازی پوست


 

 اگر طراوت و شادابی پوست خود را از دست داده اید این ماسک را حتما امتحان کنید:

 

  دو قاشق ماست چکیده

  نصف قاشق عسل طبیعی

 دو قاشق آب انگور قرمز تازه

   یک قاشق آب لیموی تازه

 

 در ظرفی تمام مواد را حل کنید. دراز بکشید و مواد را همه جای صورت و دور چشمان خود قرار دهید. 45 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

  این ماسک در جوانسازی و دادن انرژی دوباره به صورت های خسته و کدر بسیار موثر و قوی است.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


 

راهکارهای خانگی برای ازبین بردن چین های ایجاد شده روی پوست

 

در اثر تغییر وزن خطوطی برروی پوست ایجاد میشود

 که باعث ناراحتی هرفردی میشود.

برای ازبین بردن این خطوط این درمانهای خانگی را انجام دهید.

 

 روغن جوانه گندم

 

 روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین E است .

این روغن با تغذیه ی پوست میتواند خطوط ایجاد شده را محو کند.

 

 روغن گل همیشه بهار

 

 از قدیم برای از بین بردن جای جوش و یا چروک های پوستی از این روغن استفاده میکردند. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، کاروتینویید و مواد التیام بخش است. 

 

 گلاب

 

گلاب هم با داشتن مواد ضد پیری و ضد چروک در بازسازی  پوست و تحریک دوباره ی کلاژن سازی پوست میتواند مؤثرباشد و پوست را شاداب کند.

 

 روغن بادام شیرین

این روغن سرشار از خواص جوان کننده و التیام بخش است که با جوانسازی نقاط دارای فرورفتگی و ایجاد سلول های جدید،در رفع این شیارها بسیار موثر است.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


زیبائی ناخن با آب پنیر

 

اگر ناخن‌های شما، به تازگی کدر و شکننده شده‌ است، مواد زیر را مخلوط کنید و ناخن‌های خود را در آن قرار دهید!

 

 مواد لازم:

آب آناناس تازه ۴ قاشق سوپخوری پر

سرکه‌ انگور ۱ قاشق چایخوری

زرده‌ تخم مرغ ۱ عدد

 

 روش تهیه ماسک ناخن:

آب آناناس، سرکه انگور و زرده‌ی تخم مرغ را خوب مخلوط کنید. بعد ناخن‌ها را به مدت نیم ساعت در‌ آن فرو ببرید و روزانه دو بار این کار را تکرار کنید تا نتیجه‌ی درخشان آن را پس از ۱ ماه ببینید.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


مرطوب کننده طبیعی برای پوست های خشک

 

 

اگر به دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوستتان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب‌کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به صورت روزانه روی پوست صورت موجب آب‌رسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از سه عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را دو بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت زمان کوتاهی نزدیک به دو هفته، از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو

درمان موضعی موهای زائد با روغن رازیانه



قبل ازهرچیز باید بدانیم افرادی که مبتلا به توموردر سینه و یا مبتلا به صرع هستند منع استفاده ازاین روغن را دارند.

 این درمان برای خانم هایی که میخواهند موهای زائد معمولی را هم نداشته باشند مناسب است:

 

برای این کار باید ابتدا محل را با استفاده از بند ، ماشین موکن و از دیگر روشهای اپیلاسیون از ریشه خارج کرد، پس از این به مدت 1 هفته و روزانه 1 الی 2 بار از روغن برای ماساژ محل با حرکت دورانی استفاده کنید تا روغن کاملاً جذب پوست شود و پس از گذشت 2 تا سه ساعت بعد، پوست را با آب گرم و صابون شستشو کنید.

باید توجه داشت که این روش که یکی از طبیعی ترین روشهای درمان و از بین بردن موهای زائد است.

این روش نیازمند به صرف زمانی طولانی (حداقل 6) ماه خواهد بود است.

  به این نکات توجه کنید:

این روغن درزمانی که افراد از تیغ اصلاح استفاده می کنند (چون تیغ خود باعث تقویت و پرپشت شدن موهای زائد می شود) و یا دچار اختلالات هورمونی هستند ممکن است تاثیر گذار نباشد و یا به مدت طولانی تری استفاده نیاز باشد.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


علائم سرطانی شدن یک خال



در مورد خال ها به نکات دقت کنید:

متورم و دردناک شدن یک خال، افتادن خود به خود موی روی آن، خارج شدن خون از خال، ظاهر شدن خال های کوچک اطراف یک خال معمولی، رشد ناگهانی و تغییر رنگ (بعضی نقاط کم رنگ، بعضی نقاط پررنگ)،‌ نشانه های سرطانی شدن یک خال است.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو



راه حلهای خانگی برای رفع تیرگی زیربغل

 

 سرکه را با آرد برنج مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند بعد از دوش گرفتن روی مناطق زیر بغل بزارید بعد از ۱۵دقیقه بشویید.


 آرد نخودچی و زردچوبه و لیمو و ماست را با هم مخلوط تا حالت خمیری پیدا کند سپس روی پوست زیربغل بمالید.


 مرتب زیر بغل را با مخلوط جوش شیرین و آب بشویید زیرا اینکار علاوه بر روشن شدن پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده زیربغل میشود.

 

 پوست پرتقال را چند ساعت در آفتاب بزارید تا حسابی خشک شود سپس پوست خشک شده را پودر کرده شیر و آبجوش به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود سپس روی پوست زیر بغل بمالید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.


مقدار مساوی شکر و روغن زیتون را مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید این خمیر را به زانو و آرنج خود بزنید و به مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره وار روی پوست بمالید.

 

 با مخلوط کردن ۱ق غ شیر و جوش شیرین یک خمیر آماده و به مدت ۲تا ۳ دقیقه دایره وار به پوست بمالید و بعد با آب ولرم بشویید

 

 این کار را یک روز در میان انجام دهید تا به نتیجه برسید.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


 

 

درمان خانگی تیرگی زیر چشم


 راههای خانگی برای درمان  تیرگی زیر چشم وجود دارد که بسیار کم هزینه تر و بی ضررتر از داروهای شیمیایی است.

 

  گوجه فرنگی و آبلیموی تازه

می توانید در خانه 2 گوجه فرنگی تازه و یک قاشق آب لیمو کمی آرد و پودر زردچوبه خمیری آماده کنید و بعد از 10 یا 20 دقیقه با آب آن را بشویید.


 

 خیار و سیب زمینی

می توانید با قرار دادن برشی از خیار و سیب زمینی تیرگی زیر چشم را برطرف کنید، همچنین از سیب زمینی برای درمان جوش صورت نیز بهره ببرید.

 

  روغن بادام

روغن بادام را شب قبل زیر چشم خود بمالید و صبح آن را با آب سرد بشویید


کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


تقویت ابرو و مژه

 



راهکار هایی برای تقویت ابرو و مو :

 

  برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشد. برای این کار باید با یک برس کوچک و تمیز روزی چند بار ، مژه ها و ابروها را برس بزنید.

 

  مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می شود.

 

  میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گردو، بادام  اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید.

 

  مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیار نافع است.

 

  ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می کند.برای تقویت موی مژه و ابروها، می توان از روغن کرچک نیز استفاده کرد.

 

  برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت ۵ دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست مو زیبایی

دکتر پوست و مو


علت پرش پلک


چرا پلک چشممان می‌پرد

 

 پرش پلک، حرکات مکرر و غیرقابل کنترل پلک زدن یا اسپاسم پلک است که معمولا پلک فوقانی را درگیر می‌کند.

 

 گاهی انقباضات و پرش پلک می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر چشم از قبیل ابتلا به بیماری‌های چشم باشد؛ مثل التهاب پلک یا خشکی چشم یا حساسیت به نور.

 

 پرش چشم گاه در اثر عوارض برخی داروها بخصوص داروهای ضدتشنج و روانپزشکی نیز ایجاد می‌شود.

 

 مصرف کافئین، الکل و استعمال دخانیات، مصرف برخی داروهای ضدصرع و کمبود برخی املاح در بدن بخصوص منیزیم و پتاسیم می‌تواند از عوامل ایجاد پرش پلک باشد.

 

 تنظیم استراحت و خواب کافی و پرهیز از مواجهه با تنش و اضطراب در زندگی روزمره، اجتناب از تماشای طولانی‌مدت تلویزیون و کار با رایانه و خیره شدن به نور شدید در درمان موثر است.

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست و زیبایی

دکتر پوست و مو

 

پنج قانون طلایی ضد پیری پوست

 

۱ . نوشیدن آب را فراموش نکنید

 

۲ . اجتناب از رژیم های غذایی نادرست  

 

۳ . از آفتاب اجتناب کنید  

 

۴ . میوه ها و سبزی های تازه را جایگزین فست فودها و غذاهای پر کالری کنید  

 

۵ . از استعمال دخانیات اجتناب کنید

کلینیک زیبایی

بهترین کلینیک پوست و زیبایی

دکتر پوست و مو